06 de maig 2005

eM piqueN eLs uLLs

Beautiful Washing Machine by James Lee (Malaysia, 2004)

silenci. un cop més silenci. sola entre tanta gent que avui ha decidit dedicar dues hores de la seva existència a una pel·lícula de james lee. a fora, el passeig de gràcia bull de calor i els guiris no s'aturen, no tenen pietat. els arbres et recorden que primer són ells, i els ulls et piquen. és la primavera. o sóc jo. o el món. o que no hauria de ser aquí. es tanquen els llums dins d'aquella sala. la pedrera s'alça sobre nostre, i no puc evitar sentir-me petita. em miro les mans. i si de cop m'encongeixo, i si de cop em passa com aquell del conte i la gent no se n'adona però la roba em queda gran i acabo cridant i ningú no em sent? quan ja sóc sota terra comença la peli: poques paraules, supermercats, pàrquings i algú que perd la persona que estima. i què més dóna? si sempre hem estat sols. subtítols en anglès subtítols en espanyol. i jo que penso: no llegiré, a veure si ho entenc. mmm...evidentment que no ho entenc. ara m'he passat. m'he deixat centrifugar per la Beautiful washing machine. a la peli quan el pollastre perd el gust s'hi posen un tomàquet que ho cura tot, i jo surto i me'n vaig passeig de gràcia avall, i m'encanta que els ulls em piquin perquè arriba l'estiu i les preguntes es queden enrera, tornaran durant l'hivern. o potser es perdran per sempre dins el mar de formentera. ara el Bar[ri] ens espera. i potser no tenen aquell tomàquet, però els nachos amb formatge ho curen tot. o no?

1 comments:

Anonymous Anònim said...

Quina enveja! anar a veure una peli a passeig de Gràcia, una peli que parla de la soledat, un passeig de Gràcia que ens fa venir picor, arrasat de llum, bandejat de núvols i ple de picor... quina envenja! Anar a veure una peli sol, i deixar a fora Barcelona bulliciosa de gent, l'escuma de passeig de Gràcia com un banc de peixos aletejant excitats a frec de la superfície... Quina enveja i quina enyorança m'has fet venir de les tardes de cine clandestines a Barcelona...!

divendres, 06 de maig, 2005  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home